Przypominamy, że zakup i montaż kotła na węgiel – w ramach programu „Czyste Powietrze” – będzie możliwy tylko do końca bieżącego roku. Oznacza to, że koszt będzie kwalifikowany pod warunkiem:
- złożenia wniosku o dofinansowanie obejmującego swoim zakresem ten koszt,
- oraz zakupu i montażu kotła na węgiel do 31 grudnia 2021 r. (konieczne jest wystawienie faktury lub równoważnego dokumentu księgowego z datą do 31 grudnia 2021 r.).
Od 1 stycznia 2022 r. nie będzie już można składać wniosków o dotacje na kotły węglowe.
Z myślą o samorządach, które są najbliżej swoich mieszkańców przygotowano drugi cykl bezpłatnych webinariów #AkademiaCzystegoPowietrza2021. Przewodnik po zreformowanym w 2020 roku programie „Czyste Powietrze” to przydatne źródło informacji zarówno dla pracowników gminnych punktów konsultacyjno-informacyjnych, eko-doradców, jak i wnioskodawców zainteresowanych dotacjami na wymianę tzw. kopciuchów i ocieplenie domów. Na czwartki z programem „Czyste Powietrze”, od 16 września, zapraszają: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Polski Alarm Smogowy.
Czytaj więcej: Druga odsłona Akademii Czystego Powietrza od 16 września
Do tej pory prawie dwa tysiące gmin przystąpiło do programu „Czyste Powietrze” decydując się m.in. na utworzenie i prowadzenie punktów konsultacyjno-informacyjnych. Pozostałym jednostkom samorządu terytorialnego, które dotychczas wahały się ze zgłoszeniem i podpisaniem porozumienia o współpracy, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej po raz ostatni umożliwia takie rozwiązanie. Termin zadeklarowania się o przystąpieniu do programu mija 15 września 2021 r., a możliwości skorzystania z finansowych zachęt, czyli zawarcia porozumienia lub aneksu do porozumienia w tym celu, upływa 30 września 2021 r.
- Alior Bank SA (od 6 lipca 2021 r.)
- Bank Ochrony Środowiska S.A. (od 6 lipca 2021 r.)
- BNP Paribas Bank Polska S.A. (od 27.09.2021 r.)
- Credit Agricole Bank Polska S.A. (od 26.10.2021 r.)
- Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. (od 16.12.2021 r.)
oraz Banki Spółdzielcze z Grupy BPS:
5.1. Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej
5.2. Bank Spółdzielczy Ostrowi Mazowieckiej
5.3. Bank Spółdzielczy w Szczytnie
5.4. Morąsko-Zalewski Bank Spółdzielczy
5.5. Bank Spółdzielczy w Limanowej
5.6. Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju
5.7. Bank Spółdzielczy w Namysłowie
5.8. Bank Spółdzielczy w Otwocku
5.9. Bank Spółdzielczy w Sokołowie Małopolskim
5.10. Nadsański Bank Spółdzielczy
5.11. Nadwiślański Bank Spółdzielczy w Solcu-Zdroju
5.12. Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu
5.13. Bank Spółdzielczy w Suchej Beskidzkiej
5.14. Bank Spółdzielczy w Rykach
5.15. Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie
5.16. Bank Spółdzielczy w Pieńsku
5.17. Bank Spółdzielczy w Słomnikach
5.18. Łużycki Bank Spółdzielczy w Lubaniu
5.19. Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Radomiu - SGB-Bank S.A. wraz z Bankami Spółdzielczymi SGB (od 19.01.2022 r.):
6.1. Kujawsko-Dobrzyński Bank Spółdzielczy
6.2. Bank Spółdzielczy w Strzelnie
6.3. Bank Spółdzielczy w Wieleniu
6.4. Bank Spółdzielczy w Radziejowie
6.5. Bank Spółdzielczy w Piotrkowie Kujawskim
6.6. Bank Spółdzielczy w Przysusze
6.7. Pałucki Bank Spółdzielczy w Wągrowcu
6.8. Bank Spółdzielczy w Lipnie
6.9. Bank Spółdzielczy w Gnieźnie
6.10. Bank Spółdzielczy w Grodzisku Wielkopolskim
6.11. Bank Spółdzielczy w Raciążu