WFOŚiGW w Katowicach
ogłasza nabór wniosków na lata 2022-2023 r. na dofinansowanie zadań
przy udziale środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Priorytetowego:
„Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest
Termin składania wniosków: do 30.04.2022 r.
Wnioski, które wpłyną po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Fundusz zastrzega sobie prawo do wstrzymania naboru w trakcie jego trwania w przypadku wyczerpania alokacji środków przewidzianych w Programie.
Dodatkowy nabór wniosków na zadania realizowane w 2023 roku może zostać ogłoszony przez Fundusz, pod warunkiem niewyczerpania środków przeznaczonych na realizację zadań w 2023 r.
Wnioski wraz z załącznikami należy sporządzić na obowiązujących formularzach dostępnych na stronie internetowej Funduszu www.wfosigw.katowice.pl, w zakładce: Dofinansowanie zadań / Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi / wzory wniosków / c. Zadania związane z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest - plik *.zip do pobrania.
Zadanie podzielone zostanie na dwa etapy:
a) I etap – zadania realizowane w 2022 r. - termin zakończenia zadań – 30.09.2022 r.
(kalkulacja kosztów realizacji zadania sporządzona w oparciu o rzeczywiste zapotrzebowanie mieszkańców),
b) II etap - zadania realizowane w 2023 r. - termin zakończenia zadań – 30.09.2023 r.
(kalkulacja kosztów realizacji zadania sporządzona w oparciu o rzeczywiste zapotrzebowanie mieszkańców lub w oparciu o Prognozę Gminy).
Gmina może złożyć wniosek na jeden lub dwa etapy zadania.
Wnioski rozpatrywane będą w trybie ciągłym w oparciu o poniższe dokumenty:
- Regulamin dofinansowania zadań przy udziale środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest i naboru wniosków
- „Szczególne zasady dofinansowania zadań związanych z usuwaniem i unieszkodliwieniem azbestu realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego”.
- Program priorytetowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pod nazwą „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
Wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w jeden z dwóch sposobów:
- w wersji papierowej do biura Wojewódzkiego Funduszu z załączoną wersją elektroniczną wniosku zapisaną w formie pliku PDF oraz dodatkowo Zestawienie właścicieli obiektów w formacie XLS na nośniku danych (np. pamięć USB, płyta CD)
lub - poprzez ePUAP (z konta Wnioskodawcy) na skrytkę Wojewódzkiego Funduszu – z podpisami elektronicznymi.
Kontakt z Zespołem Gospodarki Wodnej i Ochrony Powierzchni Ziemi: tel. 32 60 32 241.