Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach ogłasza nabór wniosków na zakup sprzętu ratowniczego dla jednostek służb ratowniczych z terenu województwa śląskiego w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania służb ratowniczych”.
Beneficjentami środków są podmioty (z wykluczeniem państwowych jednostek budżetowych) znajdujące się na liście zaakceptowanej przez Ministra Środowiska i Klimatu w ramach porozumienia Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Środowiska i Klimatu z dnia 23 lutego 2021 r. w sprawie współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska.
Formą dofinansowania jest dotacja w wysokości do 50% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia.
Wnioski wraz z załącznikami należy dostarczyć do siedziby Funduszu przy ul. Plebiscytowej 19 w Katowicach w terminie do 30.12.2024 r.
Wnioski można wysłać pocztą, przesyłką kurierską, dostarczyć osobiście, za pośrednictwem usługi e-doręczeń lub złożyć na elektroniczną skrzynkę podawczą za pośrednictwem ePUAP. O terminie wpływu decyduje data dostarczenia wniosku do Funduszu.
Wnioski wraz z załącznikami należy sporządzić na obowiązujących formularzach dostępnych poniżej.
Kwota alokacji do dofinansowania w formie dotacji wynosi 3.560.000 zł, w tym:
- NFOŚiGW- 1.560.000 zł
- WFOŚiGW- 2.000.000 zł
Dopuszcza się możliwość zwiększania puli środków.
Wnioski rozpatrywane będą w oparciu o poniższe dokumenty:
- Regulamin naboru wniosków i dofinansowania zadań w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania służb ratowniczych”;
- Program Priorytetowy NFOŚiGW w Warszawie pn.: „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych”;
Kontakt z Zespołem Gospodarki Wodnej i Ochrony Powierzchni Ziemi:
tel. 32 60 32 341, 32 60 32 342, 32 60 32 343, 32 60 32 345, 32 60 32 327, 32 60 32 243.
Ze względu na wdrożone w WFOŚiGW w Katowicach elektroniczne zarządzanie dokumentacją zachęcamy by składane dokumenty w formie papierowej nie były oprawione w sposób trwały.
Dokumentów nie należy: zszywać, bindować, wkładać do teczek ani segregatorów, za wyjątkiem nośników elektronicznych. Takie przygotowanie dokumentów ułatwia proces ich digitalizacji (przetwarzania).
Oznakowanie zadań w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania służb ratowniczych cz. 1”
Zadania należy oznakować zgodnie z zapisami zawartymi w umowie, w tym:
1. Umieszczenie w widocznym miejscu pojazdu zakupionego w ramach realizacji zadania tablicy informacyjnej w formacie minimum A3 wykonanej z trwałego materiału.
wizualizacja tablicy
2. Umieszczenie w widocznym miejscu budynku, w którym przechowywany jest pojazd tablicy informacyjnej w formacie minimum A3 wykonanej z trwałego materiału.
wizualizacja tablicy
3. Umieszczenie informacji o otrzymanym dofinansowaniu w zwyczajowo przyjętych miejscach zamieszczania ogłoszeń (np. tablica informacyjna). Informacja powinna być wykonana w formacie minimum A4.
wizualizacja informacji