32 60 32 200

poniedziałek - piątek 7.30 - 15.30

Katowice

Home Jednostka samorządu terytorialnego Gminny program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest

Gminny program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest

Dofinansowanie zadań związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

Termin składania wniosków: do 30.04.2025

Obszar dofinansowania: Gospodarka odpadami (OZ)

Typ naboru: Terminowy

Opis

Nabór wniosków adresowany jest do jednostek samorządu terytorialnego województwa śląskiego, w których została przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest, planujących zadania związane z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest, zgodnie z gminnym programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.

WFOŚiGW udziela dofinansowania Gminom, natomiast Beneficjentem końcowym dofinansowania są Mieszkańcy województwa śląskiego

Termin składania wniosków: do 30.04.2025 r. (wnioski, które wpłyną po tym terminie nie będą rozpatrywane)

Termin zakończenia zadań: do 30.09.2025 r.

Maksymalna kwota dofinansowania ze środków WFOŚiGW (pożyczka + dotacja) może wynosić do 100% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż:

  1. 1400 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
  2. 1000 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu.

Maksymalna kwota dotacji ze środków WFOŚiGW może wynosić:

  1. łącznie nie więcej niż 900 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu
  2. łącznie nie więcej niż 700 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu,
  3. w przypadku pozyskania środków z innych źródeł (np. NFOŚiGW), środki WFOŚiGW mogą zostać zastąpione tymi środkami, na warunkach, na jakich zostaną udostępnione.

Wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć w jeden ze sposobów:

  1. w wersji papierowej do biura Wojewódzkiego Funduszu (komplet dokumentów w zaklejonej kopercie należy przesłać listem poleconym, kurierem bądź dostarczyć osobiście do siedziby Funduszu (decyduje data wpływu do Funduszu). Składanych dokumentów nie należy: zszywać, bindować, wkładać do koszulek, teczek ani segregatorów,
    lub
  2. poprzez ePUAP lub z wykorzystaniem usługi e-Doręczeń (z konta Wnioskodawcy) na skrytkę Wojewódzkiego Funduszu – z podpisami elektronicznymi (wniosek wysłany na skrzynkę podawczą ePUAP uważa się za prawidłowo złożony, gdy każdy dokument został odrębnie podpisany przy użyciu podpisu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego); w tym przypadku decyduje wysłania wniosku na elektroniczną skrzynkę podawczą lub skrzynkę e-Doręczeń WFOŚiGW w Katowicach.

Dokumentów składanych w wersji papierowej nie należy: zszywać, bindować, wkładać do koszulek, teczek ani segregatorów, za wyjątkiem nośników elektronicznych.

Komplet dokumentów można również złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), na elektroniczną skrzynkę podawczą WFOŚiGW lub z wykorzystaniem usługi e-Doręczeń, zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie wfosigw.katowice.pl/kontakt/epuap.html

  1. Regulamin dofinansowania zadań związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest i naboru wniosków na 2025 rok
  2. Szczególne zasady dofinansowania zadań związanych z usuwaniem i unieszkodliwieniem azbestu realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego

Wzór wniosku do pobrania

Skip to content