Opis
Nabór wniosków adresowany jest do jednostek samorządu terytorialnego województwa śląskiego, w których została przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest, planujących zadania związane z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest, zgodnie z gminnym programem usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest.
WFOŚiGW udziela dofinansowania Gminom, natomiast Beneficjentem końcowym dofinansowania są Mieszkańcy województwa śląskiego
Termin składania wniosków: do 30.04.2025 r. (wnioski, które wpłyną po tym terminie nie będą rozpatrywane)
Termin zakończenia zadań: do 30.09.2025 r.
Maksymalna kwota dofinansowania ze środków WFOŚiGW (pożyczka + dotacja) może wynosić do 100% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż:
- 1400 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
- 1000 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu.
Maksymalna kwota dotacji ze środków WFOŚiGW może wynosić:
- łącznie nie więcej niż 900 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu
- łącznie nie więcej niż 700 zł/Mg odpadu zawierającego azbest – jeżeli na zadanie składają się: zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu,
- w przypadku pozyskania środków z innych źródeł (np. NFOŚiGW), środki WFOŚiGW mogą zostać zastąpione tymi środkami, na warunkach, na jakich zostaną udostępnione.
Wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć w jeden ze sposobów:
- w wersji papierowej do biura Wojewódzkiego Funduszu (komplet dokumentów w zaklejonej kopercie należy przesłać listem poleconym, kurierem bądź dostarczyć osobiście do siedziby Funduszu (decyduje data wpływu do Funduszu). Składanych dokumentów nie należy: zszywać, bindować, wkładać do koszulek, teczek ani segregatorów,
lub - poprzez ePUAP lub z wykorzystaniem usługi e-Doręczeń (z konta Wnioskodawcy) na skrytkę Wojewódzkiego Funduszu – z podpisami elektronicznymi (wniosek wysłany na skrzynkę podawczą ePUAP uważa się za prawidłowo złożony, gdy każdy dokument został odrębnie podpisany przy użyciu podpisu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego); w tym przypadku decyduje wysłania wniosku na elektroniczną skrzynkę podawczą lub skrzynkę e-Doręczeń WFOŚiGW w Katowicach.
Dokumentów składanych w wersji papierowej nie należy: zszywać, bindować, wkładać do koszulek, teczek ani segregatorów, za wyjątkiem nośników elektronicznych.
Komplet dokumentów można również złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), na elektroniczną skrzynkę podawczą WFOŚiGW lub z wykorzystaniem usługi e-Doręczeń, zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie wfosigw.katowice.pl/kontakt/epuap.html